studio-monitors-sugkritiko-metrisewn-kentriki

Studio Monitors Comparison

Δοκιμάσαμε και μετρήσαμε τα studio monitors που διαθέτει προς ακρόαση η έκθεση του DJShop την παρούσα χρονική περίοδο. Η δοκιμή αυτή σχετίζεται με μετρήσεις ως προς την απόκριση συχνοτήτων και την παραμόρφωση των συγκεκριμένων studio monitors.

Η απόκριση συχνοτήτων σε ένα ηχείο studio monitor είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά, καθώς εμφανίζει το πόσο πιστά και ισορροπημένα αποδίδει τις συχνότητες σε ίσο επίπεδο ώστε το αποτέλεσμα που ηχογραφούμε να είναι και αυτό που ακούμε.

Σε ηχογραφήσεις προτείνεται η ακρόαση των Studio monitors από πολλαπλά και διαφορετικά συστήματα ήχου. Πιο συγκεκριμένα προτείνεται η ακρόαση από mini tablet, από ακουστικά, μέχρι και από ισχυρό επαγγελματικό ηχητικό σύστημα, προκειμένου να ελεγχθεί κατά πόσο το ηχητικό αποτέλεσμα της ηχογράφησης είναι σωστό από όλες τις πηγές ήχου (mini tablet, ακουστικά, επαγγελματικό ηχητικό σύστημα).

Τα studio monitors είναι μελετημένα και κατασκευασμένα για ακρόαση μουσικής σε συγκεκριμένο εύρος απόστασης κοντά στα 1-3 μέτρα nearfield monitoring. Για το λόγο αυτό και τα Studio monitors πρέπει να τηρούν κάποιες ιδιαίτερες προδιαγραφές όσον αφορά την τοποθέτησή τους. Οι αποστάσεις από το κοινό, από τους τοίχους, το πάτωμα, την οροφή, το ύψος τους, η κλίση τους είναι κάποια από τις βασικές παραμέτρους που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του και όλες περιλαμβάνονται στον “Οδηγό Τοποθέτησης studio monitors” που είναι αναρτημένος στο blog του DJShop. Τα studio monitors διαθέτουν ενσωματωμένο ενισχυτή και είναι έτοιμα να παίξουν.

Επιπλέον, τα συγκεκριμένα επαγγελματικά ηχεία- studio monitors θεωρούνται ιδανικά για κάποιον που θέλει ηχεία για τον υπολογιστή του, ώστε να ο ήχος που θα παράγεται να είναι πολύ καλής ποιότητας και υπερέχει αυτού που παράγεται από τα multimedia ηχεία των υπολογιστών. Τα multimedia ηχεία που κυκλοφορούν στην αγορά χαρακτηρίζονται συνήθως από χαμηλή ποιότητα ήχου, ενώ δεν έχει γίνει γι΄ αυτά κάποια μελέτη ακουστικής ποιότητας.

Οι μετρήσεις που πραγματοποιήσαμε αφορούν συγκεκριμένα μοντέλα ηχείων, τα οποία υπήρχαν και διαθέσιμα στον εκθεσιακό χώρο του DJShop. Πιο συγκεκριμένα τα studio monitors που μετρήσαμε είναι τα ακόλουθα:

Πριν να ξεκινήσω με την ανάλυση των αποτελεσμάτων από τις μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν, θα ήθελα να σας επισημάνω πως οι μετρήσεις είναι ενδεικτικές και δεν αποτυπώνουν πιστά την σωστή απόκριση συχνότητας. Αυτό συμβαίνει, διότι το δωμάτιο, στο οποίο λαμβάνουν χώρα οι μετρήσεις αυτές δεν είναι ανηχοικό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κάποιες ανακλάσεις, οι οποίες επηρεάζουν και δημιουργούν peaks & deeps σε διάφορες συχνότητες. Παρά το γεγονός αυτό, η μέτρηση αυτή μπορεί να μας δώσει μια πολύ ενδεικτική εικόνα για την απόκριση συχνότητας του κάθε ηχείου- studio monitor για να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα.

Ας δούμε λοιπόν τις μετρήσεις.

ΚΡΚ RP-6 G3

Σε γενικές γραμμές το studio monitor RP-6 G3 της αμερικάνικης εταιρείας KRK SYSTEMS θεωρείται ότι έχει καλή κατασκευή και καμπίνα με όμορφο φινίρισμα. Σίγουρα παρατηρώντας κανείς το RP-6 G3, δεν θα μπορούσε να μη δει τον εντυπωσιακό κίτρινο κώνο στο μπροστινό μέρος του.

 

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor KRK SYSTEMS RP-6-G3 με τον χαρακτηριστικό κίτρινο κώνο

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor KRK SYSTEMS RP-6-G3 με τον χαρακτηριστικό κίτρινο κώνο

Η πίσω όψη του KRK SYSTEMS RP-6 G3 παρέχει δυνατότητα σύνδεσης με XLR balanced, καρφί jack TRS (tip ring sleeve) balanced και RCA unbalanced για εύκολη σύνδεση με κάρτα ήχου υπολογιστή ή με μίκτη. Διαθέτει διάφορα ρυθμιστικά, όπως ρυθμιστικά έντασης ήχου και ρυθμιστικά αποκοπής ή ενίσχυσης χαμηλών ή υψηλών συχνοτήτων για την αντιμετώπιση ιδιαιτεροτήτων τοποθέτησης στον χώρο. Για παράδειγμα, εάν το ηχείο είναι κοντά σε τοίχο και σχεδόν εφάπτεται σ΄ αυτόν, τότε -όπως έχουμε εξηγήσει στον Οδηγό Ήχου στο κεφάλαιο «Διάταξη Ηχείων της Ηχητικής Εγκατάστασης» ενισχύονται οι χαμηλές. Για να μπορέσουμε να επιτύχουμε μια πιο ισορροπημένη απόκριση συχνοτήτων, θα χρειαστεί να μειώσουμε τις χαμηλές συχνότητες.

Οπίσθια όψη του RP-6-G3 της KRK SYSTEMS

Οπίσθια όψη του RP-6-G3 της KRK SYSTEMS

Η πρώτη μέτρηση που πραγματοποιήθηκε στο studio monitor της KRK SYSTEMS RP-6 G3 αφορά στην απόκριση συχνοτήτων, τα αποτελέσματα της οποίας μας δείχνουν ένα αρκετά ισορροπημένο ηχείο και με καλή απόκριση στις χαμηλές συχνότητες. Βέβαια το συγκεκριμένο ηχείο διαθέτει μεγάφωνο 6”, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα επαγγελματικά ηχεία που θα μετρήσουμε, των οποίων το woofer είναι 5”.

MLS μέτρηση για το KRK RP-6-G3

MLS μέτρηση για το KRK RP-6-G3

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού με την επιλογή step response.

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο KRK RP-6-G3

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο KRK RP-6-G3

Στην πίσω πλευρά του RP-6 G3 όπως παρατηρούμε παραπάνω έχουμε ενεργοποιήσει την αφαίρεση κατά -2dB τις χαμηλές συχνότητες και κατά -2dB τις υψηλές συχνότητες. Στην μέτρηση φαίνεται και η αρχική μέτρηση στα 0dB.

MLS μέτρηση για το RP-6-G3 της KrK

MLS μέτρηση για το RP-6-G3 της KrK

Αλλάζοντας την θέση των επιλογών διόρθωσης απόκρισης βάσει του χώρου στο +1dB για τις χαμηλές και +1dB για τις υψηλές συχνότητες παρατηρούμε την μικρή ενίσχυση στις χαμηλές από 160Hz και κάτω και την ενίσχυση από 3.5-4KHz και άνω στις υψηλές συχνότητες.

MLS μέτρηση για το RP-6-G3 της KrK

MLS μέτρηση για το RP-6-G3 της KrK

Καθώς αρκετοί από εμάς (και εγώ) είμαστε εξοικειωμένοι με τις μετρήσεις RTA παρακάτω βλέπουμε την απόκριση συχνότητας με μέτρηση RTA.

RTA μέτρηση για το RP-6-G3 της KrK

RTA μέτρηση για το RP-6-G3 της KrK

Η μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων εμφανίζει και την παραμόρφωση ανά συχνότητα. Η παραμόρφωση σε γενικές γραμμές είναι σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο RP-6-G3 της KRK

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο RP-6-G3 της KRK

JBL LSR-305

Το νέο σχετικά μοντέλο της πασίγνωστης εταιρείας JBL είναι αρκετά οικονομικό και με καλή ποιότητα κατασκευής. Το LSR-305 διαθέτει ειδική χοάνη την οποία ονομάζει Image Control Waveguide και η οποία εξασφαλίζει ουδέτερο και ακριβή ήχο στο σημείο ακρόασης.

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor JBL LSR-350

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor JBL LSR-305

Η πίσω όψη του studio monitor της JBL LSR-305 μας δίνει την δυνατότητα σύνδεσης σε balanced XLR και καρφί Jack TRS. Έχουμε ένα ρυθμιστικό για την ευαισθησία της εισόδου +4dB ή -10dB. Η επιλογή είναι +4dB εάν συνδεθεί σε επαγγελματική κονσόλα ήχου και -10dB εάν συνδεθεί σε σύστημα hifi. Επιπλέον διαθέτει ρυθμιστικό επιλογής έντασης, καθώς και ρυθμιστικό επιλογής ενίσχυσης ή μείωσης χαμηλών συχνοτήτων και υψηλών αντίστοιχα για την προσαρμογή του LSR-305 βάσει του χώρου και της τοποθέτησης.

Οπίσθια όψη του LSR-305 της JBL

Οπίσθια όψη του LSR-305 της JBL

Ξεκινάμε με την μέτρηση απόκρισης συχνότητας με την μέθοδο mls. Πολύ καλή απόκριση και ισορροπία από τον 1KHz στις υψηλές συχνότητες. Επίσης δείχνει ότι κατεβαίνει αρκετά χαμηλά για μεγάφωνο 5”.

MLS μέτρηση για το LSR-305 της JBL

MLS μέτρηση για το LSR-305 της JBL

Η απόκριση του παλμού με την επιλογή step response.

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο JBL LSR-305

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο JBL LSR-305

Στην πίσω πλευρά του LSR-305, όπως αναφέραμε και παραπάνω υπάρχουν ρυθμιστικά για την βελτίωση ή προσαρμογή του ηχείου βάσει του χώρου και της τοποθέτησης. Η παρακάτω μέτρηση πραγματοποιήθηκε, έχοντας επιλεγεί η τιμή των -2dB για τις χαμηλές και -2dB για τις υψηλές συχνότητες. Παρατηρούμε ότι η μέτρηση είναι κυρίως στις μεσαίες και όχι στις υψηλές συχνότητες η μείωση.

MLS μέτρηση για το LSR-305 της JBL

MLS μέτρηση για το LSR-305 της JBL

Βάζοντας τις επιλογές σε ενίσχυση για τις χαμηλές και υψηλές αντίστοιχα στην θέση +2dB παρατηρούμε πάλι ότι η ενίσχυση των χαμηλών αντιστοιχεί σε χαμηλές συχνότητες αλλά στις υψηλές ενισχύει κυρίως τις μεσαίες συχνότητες.

MLS μέτρηση για το LSR-305 της JBL

MLS μέτρηση για το LSR-305 της JBL

Η μέτρηση RTA μας δείχνει φυσικά τα προβλήματα του χώρου αλλά και την πολύ σωστή ισορροπία στις μεσαίο-υψηλές συχνότητες όπως διαπιστώσαμε στην προηγούμενη μέτρηση.

RTA μέτρηση για το LSR-305 της JBL

RTA μέτρηση για το LSR-305 της JBL

Η μέτρηση απόκρισης συχνότητας του LSR-305 με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων εμφανίζει την παραμόρφωση ανά συχνότητα. Η παραμόρφωση σε γενικές γραμμές είναι σε αρκετά χαμηλά επίπεδα αν και είναι ελαφρώς μεγαλύτερη στις χαμηλές συχνότητες.

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο LSR-305 της JBL

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο LSR-305 της JBL

Yamaha HS-5

To studio monitor της Yamaha HS-5 έχει και αυτό πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, εξίσου καλό φινίρισμα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής σε λευκό χρώμα, το οποίο ίσως να ταιριάζει πιο αρμονικά με υπολογιστή της apple.

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor YAMAHA HS-5 White

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor YAMAHA HS-5 White

Στην πίσω όψη του HS-5 μπορούμε -όπως και στα περισσότερα monitors -να διακρίνουμε το ποτενσιόμετρο επιλογής έντασης ήχου με ένδειξη της ευαισθησίας εισόδου -πράγμα πολύ σημαντικό καθώς εάν συνδεθεί σε επαγγελματική κονσόλα με σημείο αναφοράς τα +4dB τότε το βάζουμε σε αντίστοιχη θέση ενώ εάν συνδεθεί πχ σε απλή κάρτα ήχου ίσως χρειαστεί να επιλεχθεί η ένταση κοντά στο -10dB ευαισθησίας εισόδου. Από συνδέσεις εισόδου διαθέτει XLR balanced και καρφί jack TRS balanced. Οι ρυθμίσεις που διαθέτει για την προσαρμογή του ήχου στον χώρο που θα τοποθετηθεί είναι room control το οποίο μειώνει κατά -2dB και -4dB τις χαμηλές συχνότητες εάν τοποθετηθεί κοντά σε επιφάνεια τοίχου και ενισχύονται οι χαμηλές συχνότητες. Η επιλογή high trim για ενίσχυση ή μείωση των υψηλών συχνοτήτων με επιλογές +2dB ή -2dB.

Η οπίσθια όψη ενός Studio monitor YAMAHA HS-5 White

Η οπίσθια όψη ενός Studio monitor YAMAHA HS-5 White

Ξεκινώντας από την μέτρηση απόκρισης συχνότητας του studio monitor της Γιαπωνέζικης εταιρείας YAMAHA HS-5 με την μέθοδο mls παρατηρούμε και σε αυτό το monitor την γενικά πολύ καλή ισορροπία των συχνοτήτων αλλά και μία πτώση χαμηλών συχνοτήτων και αντίστοιχα στις υψηλές συχνότητες από 7-8KHz οι οποίες πέφτουν λίγο πιο νωρίς σε σχέση με άλλα.

MLS μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

MLS μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

Η απόκριση του παλμού με επιλογή step response.

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο YAMAHA HS-5

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο YAMAHA HS-5

Μετρώντας την απόκριση συχνοτήτων του HS-5 της YAMAHA με τις επιλογές διόρθωσης ακουστικού χώρου (παρακάτω έχει τοποθετηθεί το room control -2dB & hi trim -2dB ) παρατηρούμε τα εξής: παρατηρούμε ότι η μείωση αντιστοιχεί σε αυτό που αναφέρει ο κατασκευαστής, μειώνοντας τις χαμηλές σωστά αλλά και τις υψηλές αντίστοιχα.

MLS μέτρηση για το LSR-305 της JBL

MLS μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

Βάζοντας την επιλογή room control -4dB & hi trim -2dB, παρατηρούμε ότι έχει μείωση κατά 4dB στις χαμηλές συχνότητες που αναπαράγει το μεγάφωνο -woofer.

MLS μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

MLS μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

Βάζοντας στην θέση room control 0dB & hi trim +2dB παρατηρούμε την ενίσχυση των υψηλών συχνοτήτων κατά 2dB.

MLS μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

MLS μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

Ας δούμε και την κλασσική μέτρηση RTA και εδώ βλέπουμε την χαμηλότερη απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων.

RTA μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

RTA μέτρηση για το HS-5 της YAMAHA

Η μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων εμφανίζει την παραμόρφωση ανά συχνότητα. Η παραμόρφωση του Studio monitor Yamaha HS-5 σε γενικές γραμμές είναι σε αρκετά χαμηλά επίπεδα αν και έχει ελαφρώς μεγαλύτερη στις χαμηλές συχνότητες.

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο HS-5 της YAMAHA

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο HS-5 της YAMAHA

M-Audio BX5 D2

Ένα κλασσικό μοντέλο της M-AUDIO το οποίο έχει σημειώσει αξιοσημείωτες πωλήσεις, κάτι ίσως αναμενόμενο δεδομένης της πολύ καλής ποιότητας ήχου, κατασκευής και χαμηλής τιμής του.

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor M-AUDIO BX5 D2

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor M-AUDIO BX5 D2

Η πίσω όψη του Studio monitor BX5 D2 διαθέτει εισόδους σε XLR balanced και καρφί jack TRS balanced. Φυσικά διαθέτει ρυθμιστικό ποτενσιόμετρο έντασης, στερείται, όμως, κάποιου ρυθμιστικού προσαρμογής ήχου βάσει τοποθέτησης στον χώρο ακρόασης. Προφανώς, αυτή η έλλειψη να θεωρείται φυσιολογική, αφού η τιμή του είναι άκρως ανταγωνιστική και προσιτή.

Η οπίσθια όψη ενός Studio monitor M-AUDIO BX5 D2

Η οπίσθια όψη ενός Studio monitor M-AUDIO BX5 D2

Η μέτρηση απόκρισης συχνοτήτων του M-AUDIO BX5 D2 με την μέθοδο mls μας δείχνει μία πάρα πολύ ισορροπημένη απόκριση συχνότητας και με αρκετά καλή απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων αλλά και των υψηλών. Είναι αξιοσημείωτο για αυτήν την κατηγορία τιμής, το συγκεκριμένο studio monitor της M-Audio να έχει τέτοια απόδοση. Τελικά δεν είναι τυχαίο για την κατάταξη του στα best sellers.

MLS μέτρηση για το BX5 D2-5 της M-AUDIO

MLS μέτρηση για το BX5 D2 της M-AUDIO

Η απόκριση του παλμού με επιλογή step response.

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο M-AUDIO BX5 D2

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο M-AUDIO BX5 D2

Βλέποντας και την απόκριση συχνοτήτων με RTA παρατηρούμε ότι είναι πολύ καλά ισορροπημένο αλλά έχει μία πολύ μικρή άνοδο στις μεσαίο-υψηλές συχνότητες.

RTA μέτρηση για το BX5 D2 της M-AUDIO

RTA μέτρηση για το BX5 D2 της M-AUDIO

Η μέτρηση απόκρισης συχνότητας του BX5 D2 με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων εμφανίζει την παραμόρφωση ανά συχνότητα. Η παραμόρφωση σε γενικές γραμμές είναι σε αρκετά χαμηλά επίπεδα αν και έχει αρκετά υψηλή στις χαμηλές συχνότητες.

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο BX5 D2 της M-AUDIO

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο BX5 D2 της M-AUDIO

M-Audio BX5 Carbon

H νέα πρόταση από την M-Audio ονομάζεται σειρά Carbon. Και εδώ η ποιότητα κατασκευής είναι σε αρκετά καλό επίπεδο. Η νέα εμφάνιση είναι αρκετά καλύτερη με το γκρίζο χρώμα στην πρόσοψη.

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor M-AUDIO BX5 CARBON

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor M-AUDIO BX5 CARBON

Η πίσω όψη του M-AUDIO DBX5 CARBON μοιάζει πολύ με την πίσω όψη του προηγούμενου μοντέλου M-Audio BX5 D2 με μόνη διαφορά την προσθήκη διακόπτη επιλογής διόρθωσης ακουστικής ανάλογα την τοποθέτηση του ηχείου. Διαθέτει για εισόδους XLR balanced και καρφί jack TRS balanced. Φυσικά έχει ρυθμιστικό ποτενσιόμετρο έντασης ήχου. Ο διακόπτης acoustic space έχει 3εις επιλογές flat, -2dB 7 -4dB. Παρακάτω θα δούμε τι ακριβώς ρυθμίζουν.

Η οπίσθια όψη ενός Studio monitor M-AUDIO BX5 CARBON

Η οπίσθια όψη ενός Studio monitor M-AUDIO BX5 CARBON

Απόκριση συχνότητας του M-AUDIO DBX5 CARBON με την μέθοδο mls μας δείχνει ότι υπάρχει μία βύθιση συχνοτήτων στις μεσαίες συχνότητες 800-1500Hz, πράγμα το οποίο δεν είναι και πολύ καλό για monitor το οποίο πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένο ώστε να μπορούμε να ακούσουμε σωστά αυτό που γράφουμε.

MLS μέτρηση για το BX5 CARBON της M-AUDIO

MLS μέτρηση για το BX5 CARBON της M-AUDIO

Η απόκριση του παλμού με επιλογή step response.

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο M-AUDIO BX5 CARBON

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο M-AUDIO BX5 CARBON

Επιλέγοντας από τον διακόπτη την θέση -4dB για ακουστική διόρθωση παρατηρούμε την αντίστοιχη μείωση για στις χαμηλές συχνότητες ώστε εάν τοποθετηθεί κοντά σε επιφάνεια τοίχου να μειωθούν οι ενισχυμένες χαμηλές συχνότητες.

MLS μέτρηση για το BX5 CARBON της M-AUDIO

MLS μέτρηση για το BX5 CARBON της M-AUDIO

Παρατηρώντας την απόκριση συχνοτήτων με RTA παρατηρούμε και την βύθιση των μεσαίων συχνοτήτων. Θα έλεγα ότι έχει βάλει ένας DJ ένα EQ και έχει μειώσει τις μεσαίες συχνότητες για να βελτιώσει τον ήχο του.

RTA μέτρηση για το BX5 CARBON της M-AUDIO

RTA μέτρηση για το BX5 CARBON της M-AUDIO

Η μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων εμφανίζει την παραμόρφωση ανά συχνότητα. Η παραμόρφωση στις χαμηλές συχνότητες είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα.

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο BX5 CARBON της M-AUDIO

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο BX5 CARBON της M-AUDIO

FOCAL Alpha 50

Παρόλο που το studio monitor Alpha 50 θεωρείται ως το entry level studio monitor της Focal, η ποιότητα κατασκευής του είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ο ανάστροφος θόλος στο tweeter είναι μια πατέντα της FOCAL για καλύτερη διασπορά, καλύτερες δυναμικές και ισορροπία στον ήχο που αποδίδει.

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor FOCAL ALPHA50

Η μπροστινή όψη ενός Studio monitor FOCAL ALPHA50

Η πίσω όψη του ηχείου ALPHA 50 της FOCAL έχει την ένδειξη standby, η οποία ενεργοποιείται όταν δεν υπάρχει σήμα στην είσοδο και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ρεύματος. Διακόπτης επιλογής ευαισθησίας εισόδου 0dB ή +6dB. Τα βύσματα εισόδου είναι XLR balanced και RCA unbalanced για εύκολη σύνδεση σε συστήματα unbalanced όπως κάρτες ήχου. Διαθέτει δύο ποτενσιόμετρα για την διόρθωση της ισορροπίας χαμηλών και υψηλών συχνοτήτων για ακουστική διόρθωση βάσει τοποθέτησης. Η επιλογή για τις χαμηλές LF Shelving είναι μεταβλητή από -6dB έως +6dB. Η επιλογή για τις υψηλές συχνότητες είναι από -3dB έως +3dB.

Η οπίσθια όψη ενός Studio monitor FOCAL ALPHA50

Η οπίσθια όψη ενός Studio monitor FOCAL ALPHA50

Η μέτρηση απόκρισης συχνότητας είναι αρκετά καλά ισορροπημένη και παρατηρούμε ότι για 5” woofer κατεβαίνει πολύ χαμηλά.

MLS μέτρηση για το ALPHA50 της FOCAL

MLS μέτρηση για το ALPHA50 της FOCAL

Η απόκριση του παλμού με επιλογή step response.

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο FOCAL ALPHA50

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο FOCAL ALPHA50

Μετρώντας την απόκριση συχνότητας του studio monitor ALPHA 50 έχοντας ρυθμίσει τα δύο ποτενσιόμετρα στην θέση χαμηλές συχνότητες -6dB και -3dB υψηλές συχνότητες παρατηρούμε ότι έχουν μειωθεί αντίστοιχα οι αποδόσεις στις χαμηλές και υψηλές συχνότητες.

MLS μέτρηση για το ALPHA50 της FOCAL

MLS μέτρηση για το ALPHA50 της FOCAL

Μετρώντας την απόκριση συχνότητας έχοντας ρυθμίσει τα δύο ποτενσιόμετρα στην θέση χαμηλές συχνότητες +6dB και +3dB υψηλές συχνότητες παρατηρούμε ότι έχουν ενισχυθεί αντίστοιχα οι αποδόσεις στις χαμηλές και υψηλές συχνότητες.

MLS μέτρηση για το ALPHA50 της FOCAL

MLS μέτρηση για το ALPHA50 της FOCAL

Η μέτρηση RTA μας δείχνει ότι για 5” woofer κατεβαίνει αρκετά χαμηλά.

RTA μέτρηση για το ALPHA50 της FOCAL

RTA μέτρηση για το ALPHA50 της FOCAL

Η μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων εμφανίζει την παραμόρφωση ανά συχνότητα. Η παραμόρφωση σε γενικές γραμμές είναι σε αρκετά χαμηλά επίπεδα αν και έχει μεγαλύτερη στις χαμηλές συχνότητες.

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο ALPHA50 της FOCAL

Μέτρηση απόκρισης συχνότητας με σάρωση ημιτονοειδών κυμάτων στο ALPHA50 της FOCAL

Alesis M1Active 520

Η οικονομική πρόταση της Alesis με το M1Active 520 USB δεν θα μπορούσε να λείπει από τις μετρήσεις μου. Παρόλο που δεν θεωρώ ότι είναι ένα 100% studio monitor όπως τα προηγούμενα μοντέλα που μέτρησα, πολλοί χρήστες όμως τα επιλέγουν σαν nearfield studio monitors. Η χαμηλή τιμή τους και η ενσωματωμένη κάρτα ήχου για την απευθείας σύνδεση με έναν υπολογιστή, την καθιστούν μία πολύ δελεαστική επιλογή. Δεν θα σταθώ πολύ στο κατασκευαστικό κομμάτι το οποίο είναι απλός καλής ποιότητας δεδομένης της τιμή τους, αλλά θα προχωρήσω στο να παραθέσω τις μετρήσεις μου.

Η πρώτη μέτρηση απόκρισης συχνότητας με την μέθοδο mls. Παρατηρούμε μια σχετικά ισορροπημένη απόκριση συχνοτήτων, με πιο έντονες συχνότητες στο μεσαίο φάσμα καθώς επίσης και μια πτώση στις υψηλές συχνότητες μετά τους 6kHz

MLS μέτρηση για το M1Active 520 USB της ALESIS

MLS μέτρηση για το M1Active 520 USB της ALESIS

Η απόκριση του παλμού με επιλογή step response.

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο ALESIS M1ACTIVE 520 USB

Μέτρηση στιγμιαίου παλμού στο ALESIS M1ACTIVE 520 USB

Μετρώντας την απόκριση συχνότητας του studio monitor M1Active 520 USB έχοντας ενεργοποιημένο το bass boost.

MLS μέτρηση για το M1Active 520 USB της ALESIS

MLS μέτρηση για το M1Active 520 USB της ALESIS

Η μέτρηση RTA μας δείχνει τις λίγο πιο έντονες μεσαίες συχνότητες και τις φθίνουσες υψηλές συχνότητες.

RTA μέτρηση για το M1Active 520 USB της ALESIS

RTA μέτρηση για το M1Active 520 USB της ALESIS

Συμπεράσματα

Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι σε γενικές γραμμές οι μετρήσεις των Studio monitors που μετρήσαμε είναι πολύ καλές και κοντά στις μετρήσεις των κατασκευαστών για όλα τα μοντέλα. Εντύπωση μας έκαναν οι πολύ καλές μετρήσεις στο πιο οικονομικό μοντέλο της M-AUDIO DBX5 D2 (το οποίο παρεμπίπτοντος καταργείτε), σε αντίθεση με τον αντικαταστάτη του, το BX5 CARBON, το οποίο δεν έχει κρατήσει τα καλά αυτά χαρακτηριστικά.

Πολύ καλές επιλογές αποτελούν τα studio monitors KRK RP-6 G3, JBL LSR-305, Μ-Audio BX5D2, YAMAHA HS-5 και φυσικά το FOCAL ALPHA50 πάντα με γνώμονα τα δικά μας προσωπικά κριτήρια. Το ηχητικό αποτέλεσμα είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση, αφού ο ήχος είναι μια αίσθηση πολύ υποκειμενική. Επομένως, όλες οι παραπάνω μετρήσεις θεωρούνται ενδεικτικές. Για να μπορείς να δημιουργήσεις τη δική σου άποψη, μπορείς να έρθεις και να ακούσεις τα Studio monitors στο Showroom του DJShop. Εκεί θα βρεις και ειδικούς του χώρου που μπορούν να σε βοηθήσουν και να σου λύσουν κάθε σου απορία.

Διονύσης Χάλαρης Διονύσης Χάλαρης (28 Posts)

Είμαι υπεύθυνος επαγγελματικού ήχου & φωτισμού στο DJShop. Από το δημοτικό ήρθα σε επαφή με τα πρώτα κυκλώματα ηλεκτρονικών όπου και τα αγάπησα. Έχω δουλέψει ως ηχολήπτης, έχω κάνει εγκαταστάσεις και μελέτες ηχητικών συστημάτων, έχω κατασκευάσει μηχανήματα και κάνω πολλές επισκευές.


Ένα σχόλιο στο Studio Monitors Comparison

  1. aledjo

    Καλησπερα,
    εχω αγορασει απο σας τα M-Audio BX8
    Μ»αρεσει ο ηχος που βγαζουν αλλα ακουγεται παντα ενα τζιιιιι οταν δεν παιζουν μουσικη.
    Αυτο συμβαινει παντα, ειτε ειναι συνδεμενα με τη καρτα ηχου ειτε ειναι χωρις καλωδιο.
    Υπαρχει κατι που μπορω να κανω ωστε να μην ακουγεται αυτος ο ηχος?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *